×
Music: Yanni - Felitsa | گذاشته شده در 96/07/23 

دنیاى من

دنیای من ، دنیاییست دور از زمین

دیکشنرى آرین جلد اول :|


از اونجایى که دارم حس میکنم این اشتباهاتى که بعضى اوقات تو تایپ میان که به دلیل تند تایپ کردنمه و البته باز نکردن چشام :/ دارن آبرومو میبرن :)) 

در اینجا قصد دارم که چند نمونه رو ترجمه کنم حواستون باشه کلا!

هر چى بعدا به دایره اشتباهاتم اضافه شد و یا یادم رفته بود رو تو جلد بعدى می نویسم ((:

بعضى از کلمات چند معنى دارن  :|


یله = بله ، یک

چورى = چجورى (البته در زبان کرمانى معناى کوچک(پرنده کوچک) و فسقلى بودن میدهد :/)

منتق = منطق :\

مجبو = مجبور

قر = فقط در بعضى موارد معنى قهر میدهد!

در بعضى موارد کلماتى مثل قهر کردم را به جاى م در آخر ن ترجمه کنید! مثلا میگید امروز مادرم با من قهر کرد بعد من میگم چرا مادرتان با شما قهر کردم !!! اینجا منظور قهر کردن است  :|

کلماتى شبیه این هم همین گونه اند :/

مثلا میذارک  = میذارم :|

سادم نمیاد = یادم نمیاد

هنوز کلى هست ، ولى یادم نمیاد دیگه :\ ایشالا جلد بعدى  :D


دیدگاه ها

آواتاز    η!li O_O میگه:
   ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۳
یله یله ملتفت شدم :/
آواتاز    پاسخ:
   ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۹
:))
خخخ :/
آواتاز    بابا لنگ دراز میگه:
   ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۲۴
الآن قشنگ در جریان قرار گرفتم :))
آواتاز    پاسخ:
   ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۸
خوب خداروشکر :))
آواتاز    sheida gaf میگه:
   ۲۸ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۱
سادم نمیاد :| 
چشگل = چشم پشگل :| 

آواتاز    پاسخ:
   ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۵
چشم پشگل  :|
آواتاز    reyhane hastam میگه:
   ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۳
خخخخخخ کامل و جامع
آواتاز    پاسخ:
   ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۶
خخخ
:)
آواتاز    S҉A҉H҉A҉R҉ .... میگه:
   ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۲
نه نه نهههههه نگفتم ک چتونه منظورم این بود همه با هم همشهری دراومدن من تنهااا منظورم این بود:-)
آواتاز    پاسخ:
   ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۷
بله میدونم نیتت خیر بوده : ))))
قبولت داریم :)
آواتاز    بهار پاتریکیان D: میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۹
عکس پروفایل و دگر موارد ، ایشالا جلد دو !
آواتاز    پاسخ:
   ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۴۸
عکس پروفایل :|
اون از موارد secure هست خدایى  :|
اصلا با این حرفت اشک تو چشام جمع شد قاموسا  -___-
آواتاز    S҉A҉H҉A҉R҉ .... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۵
بچه هااااا کسی تهرانی نیس؟؟؟

یه نفر؟؟؟

نبود؟؟؟؟

من بین این کرمانیا گیر افتادم ماشالا همه از کرمان :))

خداقوت خواهر برادرا:)))))))
آواتاز    پاسخ:
   ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۴۸
حالا ما چمونه بین ما گیر افتاد؟ -_-

خدا قوت خواهر  :)
آواتاز    bahar ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۶
/:جکو که میدونی ینی چی؟اینوبگین کرمونی اصلی/:
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۰
:/
آواتاز    bahar ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۳
مهسا بلح رابرعالیه/:ارین کجایی هسدی اصالتا؟
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۹
کرمانی :|
آواتاز    مسافر هستم میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۶
خخخخخخخ
کتابش کن استفاده کنیم
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۹
خخخخ باشه  :))
آواتاز    bahar ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۳
عای عم با افتخارکرمانی/:هشتونی/:طوری نیس
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۴
عای ام با افتخار کرمانی توو :/ هشتو نی واقعا :\ فقط یکم اشتباهات تایپی :|
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۱
اره 
الان بس نشستم تو وبت :///
بلکه دوتا چیز یاد بگیرم خخخخ
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۰۶
خخخخخ
زبان کرمانی را با ما فرا بگیرید خخخ  :))
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۹
خخخخ چوری لقو


من اینارو تازه دارم میشنوم
خخخ
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۰
خوب لقو رو تنهایى شنیده بودم ولى با چورى نه!
خوب یکم از مامان بابات بپرس بت میگن -_-
خوب الان میشنوى تجربت میره بالا  :))
آواتاز    Lady cyan ※※ میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۸
خخخخخخخخخخخخ:)
منم زیاد اشتباه میکنم یکیش هم اینه که بخوای خخخخخخ میذارم ححححححح بعدا میفهمم نقطه ندارن :/
اون چوری رو خوب اومدی چوری لقو=پرنده کوچیک بدون کرک و پر
کرمانی جماعت لایک داره کلااااا
:))))))))))))))
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۹
خخخ رو هم خوب اومدى خخخ   :))
عه شمام کرمانى هستى؟ داریم زیاد میشیم :\
بلى بلى لایک  :)
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۰
هخهخهخ 
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱
:))  :)
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۷
من نه اصلا

ولی خب برا مسخره بازی چرا 
یکی از معلمامون یه لحجه غلیظی دارههه همیشه اونو مسخره میکنم
خخخ
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۹
منم موقع حرف زدن لحجه ندارم
ولى زمان مسخره بازى چرا ! خخخ
یا مثلا بعضى از فامیلامون از شهر هاى دیگه مثل تهران میان میخوایم نفهمن یا بهشون بگیم استفاده میکنیم!
خیلى حال میده اومده بودن همچینى تعجب وار وقتى ما حرف میزدیم نگامون میکردن :\
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۴
اوه بافتو ک کلا بیخیالش

ولی رابر خیلی جای قشنگیه
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۵
آره قشنگه
بافت  :))
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۳
همینجوری :)
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۴
تو چى؟ :|
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۲
تو روزمره ک با خونوادت صحبت میکنی لحجه داری عایا ؟!
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۲
معمولا نه ، چطور؟ :/
لحجه میخواى برو بافت و رابر و رفستجان و اینجاها ده هاى استان  :))
آواتاز    ♠Mãh§â♣ ... میگه:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۰
خخخخخخ
یله



چه جالب من تاحالا نمیدونستم چوری ینی پرنده کوچک @_@

چغوک شنیده بودم اما چوری نه...

خخخخ خدایی عجب لحجه ضایع ای داریم ما کرمونیا...
آواتاز    پاسخ:
   ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۱
آره چورى هم داریم :)

کجاش ضایس خیلى هم خوبه  :)

ارسال دیدگاه


شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید   :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی