×
Music: Yanni - Felitsa | گذاشته شده در 96/07/23 

دنیاى من

دنیای من ، دنیاییست دور از زمین

حکایتى بد و حقیقتى تلخ...


نمیدونم مطلع شدید یا نه اما امروز ساعت 2:20 زلزله 8.1 ریشترى پاکستان را ویران کرد ، به افغانستان و کابل آسیب رساند و دهلى نو را نیز لرزاند...

بر اساس اخباریکه تا حالا دریافت شده:

محل وقوع زلزله :  کوه هاى کشمیر

شد زمین لرزه :  8.1 ریشتر

مدت زمین لرزه :  2 دقیقه تخمین زده شده!!!!!

------------------------------------

حالا جدا از اینا و این که واقعا این یک فاجعه دردناکیه یه چیزى این وسط برام سواله !!!

ما بیایم حساب کنیم ، زلزله در کشور هاى مسلمان خیلی بیشتر از بقیه کشور هاست!!!

و خوب از نظر عقلى هم یکم درست در میاد چون روى گسل هستند و تقریبا یه چیز معقولیه...

البته ژاپن هم کشور زلزله خیزى هست اما اونا به دلیل تکنلوژیشون و ساختمان هاى محکمشون خیلی زلزله ها براشون مهم نیست و تنها عاملى که کلا تونست 300 نفر رو توى این کشور بکشه سونامى بود با وجود زلزله ى 8.9 ریشترى.

اما یه سوال ؟

اونا همونایى هستن که بى دینن ها! همون کافر ها!! همونایى که ازشون بد میگیم!

خوب چرا اونا نه؟  ( نمى خوام سیساى کنم بحث رو اما من دلیل میخوام! ) مگه اونا کافر نیستن؟

خوب مگه مسلمونا آدماى نیکوکار و خوبى نیستن؟

پس چرا هرچى عذاب الهى ( البته من دوست دارم بهش بگم علم و طبیعت ) هست براى کشور هاى مسلمون اتفاق میوفته؟

میشه نتیجه هایى گرفت که من ازشون راضى نیستم و نمى دونم چجورى تفسیرشون کنم یا قبولشون کنم!

بذارین یه دانسان براتون بگم:

یکى از دوستان توى جنگ ایران و عراق شیمیایى و جان باز میشه! ، این بیچاره میرفت با تاکسى جایى بره تاکسیا تا میفهمیدن شیمیایىه میگفتن برو بیرون برو بیرون ماشینمو کثیف میکنى! و حتى بیمارستان ها هم قبولش نمیکردند!

تا اینکه برا، معالجه میره اسپانیا و توى یکى از بیمارستان هاى اون جا بسترى میشه ، این مرده یه پرستار داشته که فامیل اون ، فامیل یکى از بازیکن هاى محبوبش بود ، به پرستاره میگه شما نسبتى با اون بازیکن دارید و اون میگه آره من خواهرش هستم 

میگه که اگه میشه یه عکس یادگارى ازش بهم بدید خیلى دوست دارم یه عکس ازش داشته باشم و پرستاره میگه باشه فردا میارم...

فردا میشه و پرستار همراه با برادرش که همون بازیکنه بوده میاد توی اتاق این آقا تا با خودش عکس یادگارى بگیرن نه فقط از اون داشته باشه...

این بازیکن 600 کیلومتر رو فقط واسه ى انداختن یک عکس یادگارى با یک آدمى که نمیشناسه اومده در حالى که هموطن هاى خودش اون پس زدن...

دیگه من ادامه نمیدم...

تفسیر با شما


از دوستان خواهش میکنم که این پست رو سیاسى نکنن ، این فقط ذهن و نظر و حرف منه نه یک اعتراض سیاسى!

خدا به خود و خانواده تمام کسانى که توى این زلزله زخمى و یا کشته شدن صبر بده...


دیدگاه ها

آواتاز    دختر تنها میگه:
   ۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۷
وقت داشتی به وبم سربزن
آواتاز    پاسخ:
   ۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۲
چشم  :)
آواتاز    nafas ※☺ میگه:
   ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۴
اره مگه شما کرمانی هستی؟؟
اره یادمه یکم زمین تکون خورد من فک کردم خودم سر گیجه دارم.
آواتاز    پاسخ:
   ۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۱
آره منم کرمانى ام  :)

آواتاز    nafas ※☺ میگه:
   ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۶
هیییییییی واقعا که تاسف خوردم ...
یه نفر امد تو مدرسه مون سخنرانی کرد گفت امکان داره حالا که کشورهای همسایه زلزله شده امکان داره گسل های ایران هم فعال بشن خصوصا کرمان که 8 تا گسل داره...
میترسم نابود شم /خدا به همه شون صبر بده.
آواتاز    پاسخ:
   ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۹
شما هم کرمانى هستى؟؟ 
کرمان فعلا زلزله نمیشه چون همین تابستون بود فک کنم که زلزله 5.5 ریشترى اومد و انرژیش خالى شد اما با این حال بعید نیست ولى فعلا نباید بیاد قاعدتا

نترس ، به امید خدا هیچى نمیشه :)
آواتاز    BaHaR SaMaNi میگه:
   ۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۰
کلا نمیتونم تو این بحثا نظر بدم:)
همیشه سر کلاس اجتماعی هم که اینطور بحثا پیش میاد سوتی های ناجور میدم!
ولی موافقتمو با آخرش اعلام میدارم:)
خدا به همه صبر عنایت کنه
آواتاز    پاسخ:
   ۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۰
ممنون از نظر موافقت.  :)
آواتاز    آرین آریکس میگه:
   ۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۸

هر علت معلولی! هر خلقتی خالقی! هر وبی نویسنده ای...!

هر لقبی ایده ای!

دلمان برای دوستان تنگ شده بود بازگشتیم!
#آرین_ایکس_سابق

آواتاز    پاسخ:
   ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۱
بعععع

سلام آرین :)

ارسال دیدگاه


شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید   :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی